לוירוסים יש שיטות שונות כדי להתחמק ממערכת החיסון אחת מהן, היא להתחפש.

ישנם וירוסים ממשפחת הקורונה, ביניהם הוירוס המוכר לנו Covid-19  שמחקים חלבונים של גוף האדם כדי להתחמק ממערכת החיסון שלו. הם מייצרים ציטוקינים, כמוקינים ואת הרצפטורים שלהם. ובמילים אחרות, הוירוסים מתחפשים לתאים אחרים.

מחקר חדש שפורסם במגזין Cell Systems מאת חוקרים מאונ' קולומביה בראשות ד"ר שגיא שפירא, סרקו בעזרת מחשוב מתקדם יותר מ-7,000 וירוסים והראו שרבים מהם משתמשים בטכניקה זו. ישנם וירוסים כמו וירוס הפפילומה ורטרווירוס שמתחפשים פחות, וירוסים ממשפחת הקורונה עושים את זה יותר, וגם הראו רמות גבוהות של יצירתיות ותעוזה בתחפושות. הם מייצרים חלבונים כדי להישאר תחת הרדאר של מערכת החיסון, ומצד שני מייצרים חלבונים שמעודדים יצירת דלקת שעלולה להחמיר את מצב הגוף במחלה. נצפו יותר מ-150 דוגמאות של חלבונים במחקר זה.

ומה הצד השני של הסיפור? החיסון שרבים מאתנו כבר קיבלו מחזיר לקורונה במטבע דומה. ה-RNA שמוזרק לגוף גורם לתאים שלנו לייצר חלבונים כמו החלבונים שעל פני התאים של וירוס הקורונה, תאי מערכת החיסון מגיעים לטפל בפלישה המדומה, בלי שהאויב בכלל הגיע לאזור וכך לומדים לזהות אותו למקרה שיגיע באמת. זו חקיינות!

מקור:

https://www.advancedsciencenews.com/coronaviruses-mimic-immune-proteins-and-hide-in-plain-site/