קשה לסכם את השנה הקשה הזאת שהביאה איתה אסון כל כך גדול למדינה ולעם שלנו. אנחנו מתפללים לשלומם של חיילי וחיילות צבא ההגנה לישראל, לשובם הביתה בבריאות הנפש והגוף של החטופים, ולרפואה שלמה לפצועים הרבים. אחת הדרכים שלנו לתרום למאמץ המלחמתי היה לסייע בזיהוי של חללים. מצבם הקשה של חלק מהגופות, במיוחד בתחילת המלחמה, הצריך אמצעי זיהוי מתקדמים. איתרנו אצלנו במעבדה מספר גדול של דגימות והעברנו אותן להפקת DNA וכך זוהו מספר גדול של נרצחים וניתנה וודאות למשפחות. יהי זכרם ברוך.

קיימנו את כנס סוף השנה המסורתי שלנו אבל בווליום יותר נמוך ובלי אנשי הצוות שגויסו למילואים, מחכים לשובכם במהרה! מר עופר אופיר, מנכ"ל המעבדה סקר את השנה שחלפה מבחינת ההישגים וכן מבחינת מטרות לעתיד. הכרזנו על ארבעת המצטיינים של שנת 2023- אדווה בלסיאנו, מוסטפא מחאמיד, שמרית פרץ ושרי לרמן שהראו מסירות יוצאת דופן ומחויבות להצלחת המעבדה במשימותיה הרבות. פרופ' הרצל בן-חור מייסד המעבדה דיבר על החשיבות של ה-יחד, בתקופה הקשה שהמדינה עוברת, וגם בעבודה המשותפת- על כך שלכל תפקיד יש חלק משמעותי בהצלחה הכללית של כולנו.

נשתף אתכם בכמה מהפרוייקטים הגדולים שיצאו לדרך השנה:

  • מעבר לתוכנת המחשב המתקדמת LabVantage
  • הכנסת סורקי סליידים (זכוכיות נשא) שבקרוב יוכלו לסרוק את כל הדגימות ולהעביר אותן במערכת ממוחשבת אל הרופאים הפתולוגים לאבחון נוח ומהיר יותר.
  • מעבר להקלדת תשובות ישירות למחשב על ידי הרופאים הפתולוגים

גאים לומר שביצענו השנה יותר מ-450,000 בדיקות במחלקות השונות במעבדה! 

מבטיחים להמשיך להתמקצע, לשפר זמנים ולייעל את תהליכי העבודה לטובת המטופלים והמטופלות שלנו. שתהיה שנה אזרחית טובה ושתביא בכנפיה שלום וביטחון לארץ.