סיגריות מזיקות גם לסביבה

סיגריות מזיקות גם לסביבה

מחפשים סיבה נוספת להפסיק לעשן? מה דעתכם על הנזק שנגרם לסביבה?

מדי שנה ארגון הבריאות העולמי World Health Organization  מציין ב-31 למאי את היום הבינלאומי ללא טבק- World No Tobacco Day כדי להעלות למודעות את נזקי העישון. בכל שנה הארגון מתמקד באחד מהנזקים של העישון כמו הקשר בין עישון למחלת הסרטן, מחלות לב, על הפשיעה שמתנהלת סביב הברחות סיגריות ועוד. לקראת מאי הקרוב (2022) ארגון הבריאות העולמי בחר לשים את הזרקור על נושא הנזקים לסביבה שנגמרים על ידי תעשיית הסיגריות.

שמרו על הסביבה- הפסיקו לעשן

על פי ארגון הבריאות העולמי תעשיית הסיגריות מייצרת מדי שנה 84 מאה מיליון שווה ערך של פחמן דו חמצני, ובמילים אחרות המון פליטה של גזי חממה לאוויר, 35,000,000 דונמים של יערות נכרתים כדי להפוך לאדמות חקלאות לגידול טבק! במציאות בה האיזון בין הצרכנות האנושית גוברת על היכולת של כדור הארץ להכיל אותה, אין צורך בתעשייה נוספת ומיותרת כמו תעשיית הסיגריות. מה גם שרוב הגידולים נעשים במדינות מתפתחות בעוד שהמרוויחים העיקריים הם תעשיינים ממדינות עשירות יותר. ישנה גם סברה שאופן גידול צמחי הטבק מביא לכך שהאדמה "מתרוקנת" מחומרי ההזנה שלה (נוטריינטים) כך שנדרשת תקופה של התאוששות אחרי גידול טבק.

שמרו גם על עצמכם

על פי דו"ח שר הבריאות לשנת 2020 מספר המעשנים בישראל נמצא בעליה ועומד על 20.1% מתוך האוכלוסייה הבוגרת בארץ.

"השימוש במוצרי טבק גורם לתחלואה קשה, לנכות ולאף למוות. ההערכות לגבי ישראל הן שיש כ-1.2 מיליון מעשנים בישראל וכי העישון אחראי לכ-8,000 מקרי מוות בשנה, כ-800 מהם בקרב לא מעשנים שנחשפו לעישון של אחרים (עישון כפוי). העישון אחראי למגוון רחב של מחלות קשות ונכויות, בין השאר מחלת הסרטן, מחלות לב וכלי דם ובכללן שבץ מוחי, מחלות נשימה, סכרת ועוד. קיימת הסכמה מדעית רחבה שהעישון יגרום למותם של חצי עד שני שליש מהמעשנים ויקצר את חייהם בכ-10 שנים בממוצע. רובם המוחלט של המעשנים צפוי לתחלואה שתפגע באיכות החיים שלהם ושל משפחתם...הערכת העלות הישירה והעקיפה של נזקי העישון למערכת הבריאות היא כ-1.7 מיליארד שקל בשנה..." (מתוך הדו"ח).

מקורות:

דו"ח שר הבריאות על העישון בישראל 2020

יום ללא עישון באתר ארגון הבריאות העולמי:

 https://www.who.int/news/item/13-12-2021-protect-the-environment-world-no-tobacco-day-2022-will-give-you-one-more-reason-to-quit